محمدمیلاد عزیزممحمدمیلاد عزیزم، تا این لحظه: 10 سال و 4 ماه و 4 روز سن داره
عشق مائده و علیرضاعشق مائده و علیرضا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه و 17 روز سن داره

شیرینی زندگیمون محمدمیلاد

کیک سیب و دارچین

1393/7/15 13:18
252 بازدید
اشتراک گذاری

سلام ازین به بعد قراره غذاهای خوشمزه ای که میپزمو اینجا عکسو دستورشو بذارم

کیک سیب و دارچین

مواد لازم:

آرد: 2 پیمانه

شکر: 1 پیمانه

ماست: 1 پیمانه

روغن مایع: نصف پیمانه

کره: 50 گرم

تخم مرغ: 3 تا

بیکینگ پودر: 1 قاشق غذا خوری

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

سیب سفت: 2، 3 تا

طرز پخت:

همه مواد رو به دمای محیط می رسونیم و میذاریم جلومون..کره رو آب کردم، آرد رو سه بار الک کردم و با بیکینگ پودر مخلوط کردم (یا اول مخلوط کنین و بعد الک کنین)..فر رو روی 180 درجه روشن کردمالبته من تو تستر میپزم...

روغن و شکر و کره آب شده رو یه دور با همزن زدم تا کمی روشن بشه

تخم مرغها رو یکی یکی توش شکوندم

یکی که جذب شد بعدی رو ریختم و هربار خوب با همزن زدم..این عکس بعد از اضافه کردن آخرین تخم مرغه که وانیل هم ریختم

ماست رو هم ریختم و هم زدم

بعد هم آرد رو کم کم به مواد اضافه کردم و با دور کند همزن مخلوط کردم مواد رو

می تونین با قاشق هم بزنین...مایه کیک رو ریختم توی قالب

سیب ها رو با رعایت یه نکته روش می چینیم: سیب ها باید به هم تکیه بدن...یعنی دومی رو کمی روی اولی و الی آخر... طبق عکس...روی سیب ها دارچین ریختم...بسته به ذایقه تون کم و زیاد کنین

میره توی فر..به مدت 40 تا 45 دقیقه..ولی حتما چک کنین وقتی تستر تمیز از توی کیک در اومد...من حرارت بالا رو روشن کردم تا روی کیکم طلایی بشه

عطر سیب و دارچین واقعا محشره توی این کیک من که خیلی دوست داشتم

 

 

پسندها (1)

نظرات (0)